Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s Corrado G60 1.9L

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tror kanskje du missforsto litt hva jeg mente, jeg tenkte å forsterke dørtrekket fra baksiden og feste ringene direkte i dørtrekket isteden. Men det blir nok like bra å ha ringene i metallet. Men ser du har ett problem om du skal beholde den orginale lommen. Skal du få det fint så kommer du nok ikke utenom en god del modifisering og støping.

En idee er vel å kappe hele den fremre delen av lommet og støpe denne på nytt til å passe inn i mot der elementet sitter.

Comment

Jeg skjønte at du tenkte på noe annet trustno1, men skulle jeg gjort det måtte jeg brukt noen mdf støtter osv.
      Så har jeg ikke smeltelim, polyester, herder og den biten der liggende.
      Er ikke sikkter på om jeg skal bruke dette trekket, skal egentlig ha skinn - derfor jeg bare gjorde et forsøk med denne løsninga.
      Så tenkte og lime de fast og gi det er forsøk, så får jeg se hva slags resultat det gir.
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Her har det ikke skjedd så veldig mye sist, forutenom at bilen er oppe og går.
        cd spillern er det liv i og forsterker er tilkoblet.
        Har nødløsning hva angår høytallere.

Jeg skal prøve og ordne meg ferie en stand mellom 10/11 august fram til 20/30 en stand.
        Om noen har lyst til og hjelpe meg med og ordne en god, sikker og proff/semiproff installasjon av frontsett ( da mest m.t.p dør)
        så er jeg åpen for prisoverslag !
        Det jeg bil er at det skal se orginalt ut (orginal + fleksibel) samtidig være så bra som mulig.
        Send meg PM om du har bygd mye før og har god kontroll på det du gjør !
        Bilen holder til i nannestad kommune. Gode arbeidsforhold (dobbel garasje)

Comment

Da har jeg hatt ut dash og fått tilpassa tang band høytalerne.
          Det blei ganske greit. Har bilder om noen ønsker og se.
          Jeg sliter dog med en ting. Det er veeeldig lenge sia jeg har drivi med aktiv deling nå så mye har gått i
          glemmeboka.
          Jeg har fulltone i dash (tangband) jeg kobla disse til "high", men fant fort ut at det ikke hadde noe for seg.
          Kobla så om disse til "mid". Og kjørte høytalere i dør til bass.
          Så; Når jeg har fulltone til mid så har jeg en begrensing på 12,5khz.
          Og bass i dør spiller jo alt fra 20hz og til hva jeg velger.
          EQ´n i spillern vill uansett "overstyrer" delefiterinstillingene, ikke sant ? Eller hvordan blir dette?

Comment

Må få se bilder

Hva bruker du til å dele ? Og hva gjør spilleren din akkurat nå? Fulltone eller deler du der også?
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Legger ut bilder seinere i kveld!
              Deler aktivt. Etter litt utprøving igår så fant jeg ut at jeg måtte kjøre fulltone høytalere på "mid" istedenfor "high"
              Når jeg hadde de på "high" fikk jeg jo ikke delt de lavere enn 1,25khz eller hva det nå var igjen.

Når de står på "mid" får jeg jo delt så lavt jeg vil, men det topper seg på 12,5khz - men det høres ikke sånn ut (?)
              Det høres veldig lyst og fint ut og diskanten er helt med....
              Kjører bass i dør på subwoofer filteret. De høytalerne jeg har kan ikke deles lavere enn 70hz (samme som TB i dash) så de har ikke så stort missjon, blir litt fylidere, men ikke mye. Må byttes ut:P

Comment

Klippt og limt fra et anna forum, derav litt andre ymseting som ikke er relatert til dette forumet..

Da harn endelig litt ferie igjen. Så da får man brukt litt tid på Corrado´n igjen.
                Det her suger;

Det her suger enda mer;

Og den her så jeg ikke komme i det heletatt;

Så "litt" tilpassning;

Jeg ville jo at dette skulle se orginalt ut.
                Hadde store problemer med og tilpasse firkanten som grillen er festet i
                Høytaleren bygde for mye så fikk ikke låst grillen fast i spora;

Endte så opp med en litt drastisk løsning;

Dette later til og fungere relativt godt.
                Så litt demping på underside;

Grillen ligger ikke heelt perfekt, men jeg skal vel leve med dette.
                Første viser hvordan det blei, og det andre hvordan det er orginalt;

Det er muulig jeg klarer og fikse det, men det ser ikke så lyst ut.
                Så var det bare en side igjen ! :roll:
                Dreit meg litt ut på andre sia da jeg ikke fikk monteringshullene likt som på første side.
                Det blei litt hell i uhell da jeg ant. får festet høytaleren litt bedre på pass.side faktisk.

Bruker islag mutter for og feste høytaleren;

Har hatt disse liggendes en stund så greit og bruke det man har isteden for bare og kjøpe noe nytt.
                De skal visstnok også væra veldig bra.
                Klarte og få klemt ned vindkanalen nok så det blei klaring;

Har og selvfølgelig rengjort endel detaljer, ett eksempel;

Så var dash inne igjen;

Har også gjort litt andre ting.
                Første viser det gamle og påfølgende de nye;

DDI speil neste ut;
                De gamle;

Litt liming;

Så dørpaneler av skinn! (Mangler bare delskinnstoler nå :roll: )
                Det som var litt faen var at bilen jeg plukka de fra hadde manuell vindusheis, så de hadde limt på en firkant
                over hullet til bryteren. Klarte ikke og få av allt limet, må google litt på hva som kan brukes og ikke..
                Måtte lime trekkt noen steder hvor det hadde gitt slipp og til slutt satte jeg skinnet inn med krem og fikk de litt fresha opp.

Midlertidlige 5,25" i dørlommene.
                For og illustrere litt så kan 4" jeg har i dash kjøres ned til 70hz. Akkurat det samme som de 5,25" jeg har i døra nå.
                Så disse tilføyer ikke noe særlig forutenom at lydbilder blir litt fyldigere, men de vil bli byttet ut etterhvert..

Så ble man helt ferdig med dashbordet også.
                Har også ordna nye gulvmatter;

Comment

Jeg så noen råe slike da jeg var yngre godt arbeid
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

Takk! Noen råe slike, er det da bilen eller høytalere i dash ? Hehe
                    Må få ordna noe gode 5,25" til døra.
                    Jeg klarer ikke bygge om til 6,5" selv, men det finns et ferdig kit fra USA, men det blir ikke lagd lengre (men kanskje seinere igjen) Vil ikke ha sub i bagasjen.
                    Sett litt på Tang Band W5-2053 5" - noen som har erfaring med denne i dørmontering ?
                    http://www.parts-express.com/tang-ba...4-ohm--264-953

Comment

Fy fa#n så strøkent..!!!!

Bra Jobba

Comment

Sorry, skulle vært litt klarere, jeg tenkte på bilen. Det var to slike i området der jeg bodde, den ene var rød og den andre svart.

Er høytalerne festet i døren eller i dørtrekket? Om de er festet i døren kan du gjøre noe slikt som jeg gjorde:

Da er det det samme hva som er bak gitteret Hadde tenkt å skjule en 8 tommer bak min, men ble for mye arbeid

Comment

Takk Lyd!
                          Høytaler er festa i dørtrekket, desverre.
                          Om du ser på bildet når dørtrekket er av, så er hullet i metallet så jævla stort.
                          Så man må laga til en ganske bra mdf plate. Det som også er noe dritt er at metallet ikke er flatt, men skrår innover...
                          Jeg klarer ikke sånt, har prøvd uten hell... Så får prøve og få tak i en 5,25" som spiller dypere som en midlertidlig løsning, for så og håpe at det kittet fra USA kommer i produksjon igjen. Det er det til festing i selve døra.

Comment

Originally posted by Oekern View Post
                            Takk Lyd!Det som også er noe dritt er at metallet ikke er flatt, men skrår innover...
                            Du ser det ikke på bildet, men døren min er ikke slett heller. Så jeg brukte en stikksag og fil til det passet Og så tånnevis med sicaflex før jeg skrudde det sammen

Jeg har dempet både inner og ytterlaget i mine fremdører, slik at døren fungerer som en kasse. Den leker stortsett bare luft i de små åpningene, og da ble det rimelig bra trykk i 6,5 tommerne mine. Men jeg mener at noen 5,25 i en volvo hvor dette også var gjort, klarte også å lage lave toner
                            Last edited by Defus; 19-08-2014, 22:44.

Comment

Jeg har også tatt inner og ytterlaget for og lage en kasse. Er noen flere bilder av det tidligere i tråden.
                              Jeg skulle nok klart og lage til brakett i mdf, men problemer er dørlomma. Den blir alt for liten og vil ikke passe i det heletatt..
                              Har også hørt 5,25" som går riimelig dypt,så får prøve noen andre og se hvordan det blir, men tror ikke jeg får best resultat
                              ettersom de festet i dørlomma, og ikke i døra..

Comment

Originally posted by Oekern View Post
                                Jeg har også tatt inner og ytterlaget for og lage en kasse. Er noen flere bilder av det tidligere i tråden.
                                Jeg skulle nok klart og lage til brakett i mdf, men problemer er dørlomma. Den blir alt for liten og vil ikke passe i det heletatt..
                                Har også hørt 5,25" som går riimelig dypt,så får prøve noen andre og se hvordan det blir, men tror ikke jeg får best resultat
                                ettersom de festet i dørlomma, og ikke i døra..
                                Ja, bare gå til side 9 eller 10 i tråden min, eller var det 8... der er det utfyllende bilder av arbeide som ble gjort.

Tror kanksje du taper litt på at det er festet i lomma og ikke i selve døren.

Comment

Working...
                                X